fredag 30 juli 2010

"Semester 2010" - Dag sju - åtta. På väg mot västkusten...

Söndag den 25:e juli.
Dax att åka vidare... Åker söderut mot Västervik.
Rosorna växer högre, frodigare och vackrare här än hemma i Jämtland.
Regnet duggar grått och blött. Västervik är också grått och blött.
På torget hörs diskussion mellan några seglare om vem som är bäst att segla :-)





































































Regnet tilltar. Vänder bilen västerut och hamnar på ett grått torg i Eksjö...























Jag tänker:    Nä, nu jäklar lyxar jag till mig..!
Övernattar på ett underbart härligt litet gammalt hotell i trästaden.
Rekommenderar: Vaxblekaregården.























Utsövd efter en lyxig natt och hotellfrukost beger jag mig vidare västerut.
Efter vägen besöker jag ett "pelargonmuseum" i Bodafors.
Att lyssna till denna enastående spanjorska som sköter om alla dessa fantastiska pelargoner
är en upplevelse bara det - väl värt ett besök!

... snart framme!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Underbara bilder och så STORA du har börjat göra dem! Läckert!

gunnar i vaplan sa...

Elisabet:
Det kommer snart fler bloggbilder, jag är ju snart framme hos er på västkusten.
Bara min dator vill göra som jag vill så kommer bilderna så småningom...