måndag 25 februari 2013

Med skridskor på Storsjön...

Härligt, härligt men jobbigt, jobbigt...

 

Östersund vaknar verkligen till liv i februari månad.
Vinterparken nere vid storsjöns strand öppnar för säsongen.
Barnens vinterparadis med rutchkanor, snöborgar, skridskolekar mm...

Jag som är lite mer till åren kommen åker gärna en runda med
långfärdsskridskor på fantastiskt fina upplogade vägar på storsjöns is.
Där är jag tillsammans med bl a väldigt många holländare som gärna
åker hit på charterresa för att uppleva långfärdsskridskoåkningens tjusningen.
Många olika språk blandas med skridskoskärens knastrande ljud.


Här är några bilder från fredag den 22 februari 2013.

Här börjar äventyret...

Vallsundsbron syns där till vänster,  jag tar isvägen vidare mot öppna landskap...

Mina skridskor hör inte till dom mest högteknologiska, men dom fungerar.

Låååågt där borta i molnen finns Oviksfjällen.

Efter denna skylt blev det en km till, sen vände jag.

Östersund i sikte...!

Härligt att se alla familjer med barnvagnar, skidor och skridskor njuta av denna
fina tillgång som Östersund bjuder oss som bor här och till alla som kommer hit på
besök till vårt vackra härligt vintriga Jämtland.


Eftermiddagen blev sen och solstolarnas gäster har gått hemöver.

Det blev en fin dag på storsjöns is, men ack så jobbigt för otränade ben.

Inga kommentarer: