torsdag 31 mars 2011

Vår på gång...

Sista dagen på mars månad.
Om 3-4 veckor ska snön och isen vara borta.
Kajaken ska sjösättas.
Sovmorron... gissa om det är mycke katthår överallt nu på våren!

 

Snart dax att paddla kajak...
Oj, va va de...
... en hund på gång, bäst att snabbt dra iväg hemmåt!

Om 3-4 veckor är snön borta!

Upptäckte en liten liljeblomma.



I söderfönstret blir det frösådd och sticklingodling.
Ute snöar det för fullt.

Pelargoner, pelargoner och ännu fler pelargoner blir det...
Vid den översnöade grillen sitter katten Vira tålmodigt
i snögloppet och lurpassar på nåt som rörs sig under snön.

Sitter länge, länge i snön, utan resultat.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Åh, Gunnar .., sickna ljuvliga bilder! Som en liten roman.

sva_blogger sa...

Jag måste bara passa på att skicka en hälsning från Nälden. Det är alltid lika roligt att gå in på din blogg. Den har en lagom blandning av text och bild som är lätt att ta till sig. Att den dessutom kommer från grannbyn gör inte saken sämre. Jag hoppas du har rätt i att våren är på gång.

Hälsningar
Kristian

Mian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mian sa...

Jag provar en gång till :-)
(tog bort kommentaren med felstavning...)
" Snart dags att paddla kajak" - HA HA HA!

biggles sa...

Gillar Viras häftiga svans....huga en hund!!!
Vilken stilig blomma du har i din lilja
Hur många pelargonbarn har du?....Har 35 stycken småttingar , de står på det som en gång var mitt matbord.....det får snart bli vår så de kommer bort därifrån och ut på balkongen

Trevlig helg
Birgit

Ulrika sa...

Härliga bilder!

Önskar jag hade kattens tålamod. =)

Kram!