fredag 4 december 2015

11 DAGAR KVAR

Första provpackningen...

Packlista:

NÖDVÄNDIGT: Shorts, Långbyxor, T-tröjor, skjortor, keps. badkläder, solskyddskräm, kängor, sovsäck, sandaler/gympaskor, vattenflaska, pass, kopior på pass, kopior på kontaktuppgifter till eget försäkringsbolag, eventuella mediciner, vaccinationsbevis.
BRA ATT HA MED: Ficklampa, sjal (skydd mot solen), adapter (sydafrika har egen standard för eluttag), laddare och batterier för ev elprylar, regnkläder (regncape är fullt tillräckligt bra för ev överraskningsväder i jeep), mindre ryggsäck för dagsutflykter samt kanske nån liten extra kalasklädsel som lämpar sig för firandet av ett avslutat år och ett nytt år.
BONUS: Kamera + minneskort, myggnät (Makalali är inte högriskzon, men Malaria finns), en bra bok för stilla stunder.


Har jag glömt något...?

Min resväska + handbagage

Hyfsat varmt...!

8 kommentarer:

Veras sa...

Bra att du är förbered till dit livs äventyr. Skall bli kul att följa dig
Mvh Vera

mossfolk sa...

Så himla spännande. Fast kamera + minneskort låg väl ändå under fel rubrik. Helt klart nödvändigt ;)

gunnar i vaplan sa...

Vera. Jo, det kommer att bli spännande.
Mossfolk: För min del så var det så klart prio ETT med kamera och massor av GB

Kattis sa...

...och jag som alltid packar i absolut sista stund, jag är full av beundran för din framförhållning!

Örjan sa...

Myggmedel

Evas blogg sa...

Så spännande att läsa om dina Förberedelser Och sen om din resa.

Elisabet. sa...

Ja, verkligen spännande! Och själv är jag som Kattis. Packar möjligen kvällen innan ,-)

cruella sa...

Vart jag än ska packar jag på två timmar:) Fast tid för planering och tvätt och sånt tillkommer innan. Kul!