måndag 29 april 2013

ÅRE - Skutskjutet 20 APRIL 2013

Nu bär det utför...!
Dags för årets åk utför Åreskutans branter.
Vi trotsar vädrets makter.
Uppe på skutan blåser det uppåt 28 m/sek...!
Högzonsliftarna är stängda, det snöar "småspik"...

Här en bildkavalkad från ljuvligt härliga dagar i Åre

med massor av god mat och härlig skidåkning.

ÅRE - Hummeln



Här ska vi bo, nedre plan, nära liften och centrum.

Stefan och Jocke fixar dagens första frukost..

Dax att hyra skidor och pjuckor...

Stefan

Jocke

VM-8:an har landat..

Blåser som bara den...

Laget från vänster: Jag (Gunnar Rindå), Johan Lundberg, Stefan Nordberg, Joakim Rindå

Här snöar det "småspik" och blåser kallt som f-n....

Där borta är jag på väg till starten...
Väntar på start...





Jocke o Johan



Stefan




Hmmm, vilken väg gäller..?

Nöjd Gunnar efter målgång

Nöjd Jocke efter målgång

Nöjd Johan efter målgång

Nöjd Jocke efter målgång

Nöjd Jocke efter målgång

Nöjd Gunnarefter målgång

Efter målgång blev det fri åkning...

Efter målgång blev det fri åkning...

Efter målgång blev det fri åkning... stilstudie - Johan

Efter målgång blev det fri åkning... stilstudie - Jocke   (innan kraschen).

Resultatet blev som väntat - jag sist av oss fyra...!
(Att det står Stockholm efter mitt namn är inget att bry sig om)



Ingen bil vann jag, men en glödlampa och godis mm  :-)

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilken härlig bildkavalkad! Jag har inte stått på ett par slalomskidor sedan tidiga tonåren, men blev så sugen på att prova igen!

Elisabet. sa...

Herremin, vilket väder! Imponerande av er alla och det ser ju ut nästan - men bara nästan - som självaste Vasaloppet ,-)

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Men huvva så kallt det såg ut där på toppen!