söndag 19 augusti 2012

Ett par mil på Alsensjön...

En härlig tur på Alsensjön.

I flera dagar har sjön bjudit in till härliga kajakpaddlingsturer.
Ca 5,5 mil har det hunnit blivit nu i veckan.

Här är några bilder från paddlingen lördagen den 18 augusti 2012.

Öppna den här länken så ser du kartan större, ändra från karta till satellit och förstora så syns detaljerna bättre.














På väg hemmåt, holmarna syns långt där borta.

Nästa hemma så mötte jag min bror Bengt och Marianne som var ute och provade fiskelyckan.

Så där ja, då var jag hemma igen ;-)

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tänk, att man har suttit i en båt på den sjön ..., vilken glädje!

Den verkar stor, Alsensjön?

Anonym sa...

Underbara bilder! Min farmor Anna och farfar Gabriel bodde i Viken och jag spenderade många helger och lov där. Var ute och sprang i skogen, rodde ekan på Alsensjön medan farfar tog upp näten, hjälpte grannarna Jan och Berit mjölka kossorna och klättrade som en liten apa upp och ner Glösa Fallet. När jag tänker hem, så är det dit jag tänker... Även fast jag numer är bosatt i USA kommer Alsen trakterna alltid vara där mitt hjärta bor!
LillAnna