måndag 16 november 2009

Reserapport...

En liten rapport från min Stockholmstripp nu i helgen... Det var ett riktigt grått novemberväder som låg som en tjock fuktig filt över stan. Inkomsterna för gatumusikanterna var inte så stora, men dom här två grabbarna spelade fantastiskt bra, det svängde verkligen om saxofonen och dragspelet. Djurgårdsfärjan tuffar på som vanligt men strömmen var ovanligt stark, mycke vatten som ska passera. Några tappra skridskoåkare på en väldigt blöt isbana, att ramla där är nog ingen höjdare.. Under helgen så blev det både ett besök på Nationalmuseet och på en teater jag såg "Obesvarad Kärlek" med Loa Falkman och Babben Larsson, den var riktigt underhållande och bra.
Sen avslutades helgen på ett spaa - Hasseludden...... Så här såg jag ut när jag var redo för yoga och badande och ätande en massa god mat - en härlig helg tillsammans med goda vänner.

6 kommentarer:

Anonym sa...

En liten rättelse: Hasseludden inte Hasselbacken!

Robert Rindå!

Anonym sa...

Tack Robban...!
Jag har rättat det nu.

/gunnar/

Joakim sa...

Njut tonerna av originalet Florence Foster Jenkins här: http://www.youtube.com/watch?v=MM6qntPpyZ0

Joakim sa...

Och här, lite mer fördjupning: http://svtplay.se/v/1455526/musikministeriet/florence_foster_jenkins_-_sangerskan_alla_skrattade_at

Anonym sa...

Det verkar ju ha varit en riktigt trevlig helg i hufvudstaden.
Sådana avbrott sätter lite guldkant, även om Sthlm inte är mitt eget favoritmål.
Här i halland är novembergrått den vanligaste färgen, men det utlovas sol till på fredag.
Och till helgen kommer madamen hem från Hässleholm, om allt går enligt plan.

PV

Inkan© sa...

Å vad mitt Stockholm är skönt...
Bäst sommartid.
Men du har haft en guldkantat helg här ser jag...

Jag brukar ta en tripp till Uppsala ibland för att njuta av fin miljö- den på rätt sidan om ån. Där tycker jag om att vandra och slinka in på någon lokal med god mat:)och tjuvlyssna på orgelmusik i Domkyrkan...