fredag 23 januari 2009

Åter på banan...

Hej igen. Det var ett tag sen jag bloggade. I dag bestämde jag mig för att börja röra på mig lite mera. Måste träna inför skutskjutet i Åre den 25 april. Det blev en promenad ner till affären i grannbyn istället för att ta bilen. På väg mot grannbyn Nälden... ... fortfarande på väg... ... snart framme... ... här gäller det att välja rätt. Äntligen framme! Pizza går även att få i Nälden. Följ det här spåret och du hamnar i Trondheim... ... och åt det andra hållet är det lika långt till Sundsvall. Nu är det bara hemåt kvar...
... 2 km till så är jag hemma igen.
En härligt uppfriskande promenad.
7 km t o r.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Välkommen tillbaka Gunnar!

Och det gläder mig att du handlar i den rätta affären ,-)

gunnar i vaplan sa...

Hej Elisabet. Det finns inte nåt fler ställe att handla på. Det är 1 mil till nästa by, där finns både ICA o Konsum. Så är det på landet i glesbygden.

Tuvstarr sa...

Hej, vilken fin "ny" blog du har ordnat. Grattis!
Du handlar hos ICA, det finns en trevlig kvinna i Ystad som tycker det säkert mycket om. Så tänkte jag när jag såg bilden med ICA på.
Och nu ser jag att jag hade rätt.
Ni har ju fortfarande så mycket snö. Här är en stor del bort igen. Det har regnat i natten och idag hade vi 6 plusgrader.
Hoppas du glömde inget på ICA, annars gäller det 7km än en gång ;-)