söndag 3 augusti 2008

Färdigyrat för i år...

Så var Storsjöyran över för denna gång. Mycke musik på stan hela veckan. En del skyndade med ilfart förbi. H P Burman dyker som vanligt upp. Sjunger hellre än bra. Annika Norlin soundcheckar inför Allan Edvall. Stefan Sundström spelar Allan. Mikael Wiehe sågs klinkandes på gitarren. Melissa Horn spelar i Teatersalongen. Där borta på stora scenen står Lars Winnerbäck. Långt där borta syns Annika Norlin när "Säkert!" spelar i badhusparken. "Gocoo" en grupp från japan trummar på från stora scenen. Då började regnet ösa ner. Kanske det var en regndans som spelades? Natten avslutades med hårdrock och ösregn, "Mustasch" spelar i badhusparken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan,
åh vad fint - Lars Vinnerbäck! Det har varit säkert helt fantastiskt! Jag lyssna på hans musik via cd ofta när jag kör med bilen. Bara kula sånger. Jag förpassade honom i Göteborg, min semester slutade förut. Tyvärr, tyvärr.
Hälsningar från Tyskland. Katrin
http://Magica-Tuvstarr.blogspot.com

Anonym sa...

Tuvstarr:
Jag är inte så stor fan av Winnerbäck men visst lät det bra i alla fall.
Bland de bästa under kvällen var när det spelades låtar av Allan Edwall på en liten scen intill järnvägsspåret. Och "Gocoo" som trummade på var också väldigt häftigt och Melissa och Mustach och... Ja, allt var bra utom ösregnet som kom på natten.

/gunnar i vaplan/